Informacions pràctiques

Calendari del primer trimestre

18 de set. 2020, 14:31 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Aquest és el calendari del primer trimestre.

El primer trimestre comença el 14 de setembre i terminarà el 21 de desembre.
  • 14 de setembre: inici de curs
  • Del 14 al 25 de setembre: setmanes d’acollida 1r ESO
  • Del 14 al 18 de setembre: setmana d’acollida 2n ESO
  • Del 14 al 16 de setembre: dies de retrobament 3r ESO i 4t ESO.
  • Del 14 al 18 de setembre: setmana d’acollida metodològica de 1r Bat
  • 24 de setembre: festiu (la Mercè)
  • Reunions telemàtiques amb famílies: per determinar finals de setembre començaments d'octubre
  • 12 d’octubre: festiu.
  • 7 de desembre: festiu de lliure elecció
  • 8 de desembre: festiu
  • 9, 10 i 11 de desembre: entrevistes de l'alumnat amb el tutor personal de valoració del trimestre.
  • 17 o 18 sortida de final del trimestre.
  • 21 de desembre: entrevistes amb famílies (3r i 4t d'ESO i 1r Bat, només si es consideren necessàries)
  • 21 de desembre: últim dia del 1r trimestre.
  • Del 22 de desembre de 2020 al 7 de gener de 2021: vacances d’hivern
Us avancem que les altres dues festes de lliure disposició, seguint la recomanació del Consell Escolar de Barcelona, seran les següents:
  • 15 de febrer (dilluns de carnaval)
  • 21 de maig (segona pasqua)

Servei de menjador

13 de set. 2020, 10:38 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte   [ actualitzat el 16 de set. 2020, 3:38 ]

*** Actualització: corregit el número de telèfon de la coordinadora del menjador

El 17 de setembre s'inicia el servei de menjador.

L'inscripció s'haurà de fer mitjançant la l'app d'inscripcions de Fundesplai que podeu baixar-vos-la des del Play Store (Android) o des de l' App Store (iOS)

Si els vostres fills i filles ja havien participat a activitats de Fundesplai l'any passat, haureu rebut un correu personalitzat amb aquesta mateixa informació així com un enllaç per recordar la vostra contrasenya si és que ho necessiteu.

Per aquells que sigui la primera vegada Trobareu  informació i ajuda a la pàgina de Fundesplai.

Si alguna família té problemes a l'hora de fer aquesta gestió, els dies 14, 15 i 16 de setembre estarà la coordinadora d'aquest servei al nostre institut de 9.00 a 11.00 hores per atendre els vostres dubtes (recordeu que per qüestions de precaució només heu de venir al centre si és imprescindible i sempre només una persona).

Podeu contactar amb la coordinadora a través de la seva adreça de correu electrònic (coordinaciomariaespinalt@fundesplai.org) o el seu telèfon (617 85 47 20).

Des de l'equip de Fundesplai ens comenten que els agradaria molt que accediu i gaudiu d’aquesta eina, per això us demanen també que entreu a l’apartat de «Contacte» per poder fer-los els vostres comentaris i suggeriments, o resoldre qualsevol dubte o incidència relacionada amb la mateixa app.

Material que ha de portar l'alumnat al centre

13 de set. 2020, 10:21 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte   [ actualitzat el 13 de set. 2020, 10:22 ]

Per un bon funcionament de les activitats educatives, cal que cada alumne/a porti un material personal al centre diàriament i se’n faci responsable. És per això que és important que estigui tot degudament marcat amb el seu nom i/o algun distintiu personal. 

La resta de material fungible l’aporta l’institut perquè tot l’alumnat pugui disposar del material necessari per al desenvolupament de cada espai d’aprenentatge. Això no obstant, és possible que a causa de la situació actual hi hagi altres materials específics que pel seu caràcter reutilitzable us haurem de demanar que els vostres fills i filles el portin de casa per no poder compartir-lo. En qualsevol cas, avisarem el nostre alumnat amb suficient antelació i procurarem que aquest fet sigui l’excepció.


Aquest és el llistat de material que hauria de portar cada dia el nostre alumnat. Recordeu que aquest curs, a banda del material habitual, haureu d'incloure a les motxilles tot aquell relacionat amb les mesures d'higiene i salut que l'estat de pandèmia ens exigeix.



Material i característiques

Model

Estoig

Amb un distintiu personal 

2 bolígrafs 

de tinta diferent

Llapis 

mina HB

Goma i maquineta


Regle petit, tisores i tub de pega

Llibreta d’espiral Din A-4 

fulls quadriculats amb colors diferents per separar per espais Educatius.

Amb un distintiu personal 

ChromeBook

Amb un distintiu personal i 

carregat cada dia.

Auriculars.

Amb un distintiu personal.

Carpeta classificadora mida foli

Gel hidroalcohòlic. Tot i que a les aules en tindrem, es recomana que cada alumne/a també en porti.

Bosseta mascareta

preferiblement de roba o paper

PACK 2 BOLSITAS DE TELA PARA MASCARILLA | TAPIDECORMOLEAQI Bolsa portátil de Almacenamiento de mascarillas, Caja de  Almacenamiento de mascarillas Antipolvo para prevención de la contaminación  de mascarillas 1 Paquete Rosa, sin incluir mascarilla: Amazon.es: Deportes  y aire libreDónde guardo la mascarilla cuando me la quito? En sobres, bolsas de papel o  estuches como estos | Estilo de vida

Mascareta de recanvi recomanada



Mocadors de paper/ paper higiènic

d’ús individual

PAÑUELOS – Gomà CampsPapel higiénico doméstico — Tiebel Cooperativa

Ampolla d’aigua


La nostra primera promoció... Orientació i vocacions.

5 de febr. 2020, 15:21 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte   [ actualitzat el 5 de febr. 2020, 15:22 ]

«Nosaltres hem de ser, per a ells, un simple punt de partida, hem d'oferir-los el trampolí des del qual faran el salt. I hem de ser allà per oferir-los socors en cas que sigui necessari. Han de saber que no ens pertanyen, però que nosaltres sí que els pertanyem a ells, que estarem sempre disponibles, presents a l'habitació del costat, preparats per respondre tan bé com sapiguem qualsevol pregunta possible i qualsevol petició.
(...) 
Si nosaltres mateixos tenim una vocació, si no n'hem renegat ni l'hem traït, llavors podrem deixar brotar els fills tranquil·lament fora de nosaltres. Aquesta és l'única possibilitat real que tenim d'ajudar-los en la recerca d'una vocació: tenir nosaltres mateixos una vocació, conèixer-la, estimar-la i servir-la amb passió. Perquè l'amor a la vida genera amor a la vida».
Natàlia Ginzburg: Les petites virtuts

I des de l'habitació del costat, us compartim aquests recursos que les nostres orientadores han confeccionat des de la seva pròpia vocació.

XERRADA ORIENTACIÓ FAMÍLIES 2N CICLE

I el lloc web d'orientació al voltant del qual darrerament ha estat treballant el nostre alumnat. 
lloc web d'orientació

Convocats els Ajuts de menjador i les beques del ministeri per alumnat amb necessitats educatives específiques.

5 de set. 2019, 1:06 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte   [ actualitzat el 5 de set. 2019, 1:14 ]

Ajuts de menjador escolar

S'han obert els terminis per sol·licitar ajuts pel menjador i beques per alumnat amb necessitats específiques de recolzament educatiu.

Beques menjador

A la pàgina Ajuts de menjador escolar del Consorci d'Educació de Barcelona trobareu tota la informació necessària i, en particular, un full informatiu

Després del primer període al juny, s'ha iniciat el de setembre. Els terminis per presentar aquesta sol·licitud són:

Segon període
Presentació de sol·licituds:  del  2 al 20 de setembre de 2019, ambdós inclosos.

Beques per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

Pel que fa a les beques per alumnat amb NEE, trobareu tota la informació a la pàgina del Ministerio de Educación y Formación Profesional i a la del Departament d'Ensenyament.

El termini per a presentar la sol·licitud és fins al 26 de setembre de 2019 i s'ha de fer la sol·licitud de manera telemàtica.

Per a qualsevol consulta podeu dirigir-la a l'adreça de correu de l'institut.

Previsió de calendari del 1r trimestre del curs 2019-2020

5 de set. 2019, 0:48 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Intentant ajudar a la conciliació familiar us comuniquem la nostra previsió de calendari d'activitats pedagògiques del nostre centre i jornades festives.

Com segur enteneu, el dia a dia de la vida al nostre institut sovint ens obligarà a fer modificacions d'aquestes dates així com segurament dels marc horaris. 

Sigui com sigui, ens comprometem a avisar-vos amb temps i mitjançant tots els canals de comunicació disponibles.

1r trimestre: Del 12 de setembre al 20 de desembre.
  • Del 12 al 27 de setembre: Jornades d’acollida 1rESO
  • Del 12 al 20 de setembre: Jornades d’acollida 2nESO
  • Del 12 al 20 de setembre: Jornades d’acollida 3rESO
  • 12 de setembre: reunió famílies 1rESO (17,30 h a 19.00 h)
  • 18 de setembre: reunió famílies 2nESO (17,30 h a 19.00 h)
  • 24 de setembre: festiu (Festa de la Mercè)
  • 25 de setembre: reunió famílies 3rESO (17,30 h a 19.00 h)
  • 27 de setembre: festa inici de curs
  • Del 22 al 25 d’octubre: lliurament informes d’acollida
  • 12 d’octubre: festiu (Hispanitat)
  • 31 d’octubre: Castanyada
  • 1 de novembre: festiu (Tots Sants)
  • 4 de novembre: festa de lliure elecció (dilluns)
  • 6 de desembre: festiu (Constitució)
  • 12 de desembre: avaluació individual alumnat de 2n d'ESO amb la seva tutora o tutor personal.
  • 13 de desembre: avaluació individual alumnat de 3r d'ESO amb la seva tutora o tutor personal.
  • 10 de desembre: avaluació individual alumnat de 1r d'ESO amb la seva tutora o tutor personal.
  • 11 de desembre: avaluació individual alumnat de 4t d'ESO amb la seva tutora o tutor personal.
  • 18 de desembre: sortides final de trimestre 
  • 19 i 20 de desembre: entrevistes amb famílies (1rESO, 2nESO)
  • 20 de desembre: entrevistes amb famílies 3rESO i 4rtESO (només les necessàries)
  • vacances de Nadal: Del 21 de desembre de 2019 al 7 de gener de 2020.

Horaris de matricula. Curs 2019-2020.

12 de juny 2019, 6:46 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte   [ actualitzat el 12 de juny 2019, 6:55 ]

S'apropa el termini per a fer la matrícula del nostre futur alumnat.
De dijous 20 a dimecres 26 de juny, les famílies de l'alumnat admès en el nostre centre heu de formalitzar la seva matrícula. Aquest curs per fi la matrícula es farà a l'edifici nou al carrer Camí Antic de València, 82.
Ens repartim els dies per a fer la matrícula?
En cursos anteriors, a proposta d'alguna família que a la seva escola ja es feia així, i per tal d'evitar cues innecessàries, ens vam repartir l'alumnat durant els dies que durava el termini de matrícula. Com que aquesta organització va ser un èxit, aquest curs repetim!
Aquesta és la nostra proposta:
  • Dijous 20 de juny, matí (08.30 a 14.30 hores):  alumnes amb el primer cognom comprès entre les lletres ACEVES - DONG

  • Divendres 21 de juny, matí (08.30 a 14.00 hores):  alumnes amb el primer cognom comprès entre les lletres ESTRADA - LEON.

  • Dimarts 25 de juny, matí (08.30 a 14.30 hores):  alumnes amb el primer cognom comprès entre les lletres LILLO - PUJOL

  • Dimecres 26 de juny, matí (08.30 a 14.30 hores):  alumnes amb el primer cognom comprès entre les lletres QUINTANA - ZHU
Evidentment, aquesta distribució és orientativa i només té la intenció d'estalviar-vos cues innecessàries.
Documentació necessària per a fer la matricula
A la pàgina web del Consorci d'Educació diu que només cal aportar:
  • Cartilla de vacunacions de l'alumne/a actualitzada i fotocòpia. Si no es disposa del Carnet de vacunacions s’ha de presentar un certificat mèdic oficial o el carnet de salut on figuren les vacunes actualitzades. Si el nen o la nena no ha estat vacunada per indicació mèdica o per altres circumstàncies, cal presentar un certificat mèdic oficial justificatiu.
  • Una fotografia tamany carnet.
  • Si vau fer la preinscripció en altres centres, Tota la documentació que vau aportar en aquell moment. Inclós el full de preinscripció. Aquesta documentació podeu passar-la a recollir en el centre a on la vau lliurar.
  • La resta de la documentació se us lliurarà en el moment de la matrícula.
Com sempre, podeu enviar-nos un correu electrònic a l'adreça de l'institut per resoldre qualsevol dels vostres dubtes.

Dispositiu electrònic pel curs 2019-2020

10 de juny 2019, 19:26 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte   [ actualitzat el 21 de juny 2019, 8:19 ]

Com ja sabeu, al nostre centre per tal de fer un acurat seguiment de les propostes pedagògiques dels diferents espais d’aprenentatge hem apostat per ajudar-nos d'un dispositiu electrònic.
L'escollit és l'ACER Chromebook 14’’ CB514-1H (referència: NX.H4BEB.005)

Instruccions:
  • Aquest curs el pagament es farà mitjançant el web: educat.fdos.net
  • Totes les famílies s’han de registrar i fer la comanda del dispositiu. En aquest pdf trobareu instruccions.  detallades de com fer aquesta comanda.
  • El codi del centre quan feu la comanda és: INSTITUT MARIA ESPINALT  06F56 
  • Es podrà escollir la forma de pagament: VISA o TRANSFERÈNCIA.
  • Data límit per fer el pagament: 15 d’agost de 2019
El lliurament dels equips, es realitzarà a la botiga (FDOS, carrer Espronceda, 136) el dia 9 de Setembre de les 9.00 a les 18.00 hores.

Per recollir els equips haureu de portar el comprovant.

Si teniu qualsevol dubte, podeu posar-vos en contacte amb la botiga FDOS Software (telèfon 933071555).

Calendari previst de juny

21 de maig 2019, 1:54 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Calendari del primer trimestre

Intentant ajudar a la conciliació familiar us comuniquem la nostra previsió de calendari d'activitats pedagògiques del nostre centre i jornades festives.

Com segur enteneu, el dia a dia de la vida al nostre institut sovint ens obligarà a fer modificacions d'aquestes dates així com segurament dels marc horaris. 

Juny de 2019.
  • Dimarts 4 de juny: entrevistes alumnes de 2nESO amb el tutor o tutora individual.
  • Dimecres 5 de juny: entrevistes alumnes de 3rESO amb el tutor o tutora individual.
  • Dijous 6 de juny: entrevistes alumnes de 1rESO amb el tutor o tutora individual.
  • Divendres 7 de juny: 1r dia d'avaluació extraordinària per alguns alguns alumnes. L'horari per a tot l'alumnat, tinguin o no aquesta avaluació extraordinària, és de 8.00h a 15.00h, com sempre.
  • Dilluns 10 de juny: Festiu 2a Pasqua.
  • Dimarts 11 de juny: 1r dia d'avaluació extraordinària per alguns alguns alumnes. L'horari per a tot l'alumnat, tinguin o no aquesta avaluació extraordinària, és de 8.00h a 15.00h, com sempre.
  • Dimecres 12 de juny: visita a l'edifici nou (si és possible) i activitat final de curs a l'institut. Horari habitual de 8.00h a 15.00h. 
  • Dimecres 12 de juny: ens quedem sense internet als barracons, primer pas necessari per tenir connexió a ll'edifici nou el 17.
  • Dijous 13 de juny: sortides final de curs.
  • Divendres 14 de juny: reunions final de curs famílies, alumnes i tutors personals.El tutor/a personal es posarà en contacte amb les families per acordar una hora.
  • Del dilluns 17 al divendres 21: setmana de mudança, els alumnes vindran en l'horari acordat amb el professorat segons com organitzem les diferents tasques a fer.

Calendari previst del segon trimestre

29 de gen. 2019, 0:45 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte   [ actualitzat el 6 de febr. 2019, 10:14 ]

Calendari del primer trimestre

Intentant ajudar a la conciliació familiar us comuniquem la nostra previsió de calendari d'activitats pedagògiques del nostre centre i jornades festives.

Com segur enteneu, el dia a dia de la vida al nostre institut sovint ens obligarà a fer modificacions d'aquestes dates així com segurament dels marc horaris. 

Sigui com sigui, ens comprometem a avisar-vos amb temps i mitjançant tots els canals de comunicació disponibles.

2n trimestre: Del 8 de gener al 12 d'abril.
  • 27 de febrer: jornada de portes obertes (17.00 a 19.00 hores)
  • 1 de març: dia lectiu amb celebració de Carnestoltes al centre
  • 4 de març: festa de lliure elecció
  • 12 de març: jornada de portes endins (matí + dinar de germanor)
  • 20, 21 i 22 de març: colònies 1rESO
  • 2 d’abril: entrevistes alumnes de 2nESO amb el tutor o tutora individual.
  • 3 d’abril: entrevistes alumnes de 3rESO amb el tutor o tutora individual.
  • 4 d’abril: entrevistes alumnes de 1rESO amb el tutor o tutora individual.
  • Del 13 al 22 d'abril de 2019: vacances de Setmana Santa

    1-10 of 37