Inici‎ > ‎

Final de trimestre... temps de reflexió!

4 de des. 2017, 7:16 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte
S'apropa el final d'aquest primer trimestre i amb ell es fa necessari reflexionar i valorar el punt en el qual ens trobem, tant pel que fa al nostre benestar al centre com el compromís del nostre alumnat cap al seu aprenentatge. És doncs, moment d'avaluacions!
1a fase: reflexió

És aquest un tema que ens ocupa perquè el considerem fonamental en tot aquest procés que és l'educació del nostre alumnat. Hem reflexionat molt i al llarg del curs passat vam anar avançant, trimestre a trimestre, cap a una avaluació amb la qual poguéssim sentir-nos bé perquè fos formativa, dialogada i ajudés al nostre alumnat a avançar i encarar amb garanties els reptes futurs.

A banda dels habituals comentaris a les tasques que han anat fent, aquestes són les dues eines desenvolupades en aquests primers mesos en aquest sentit:
2a fase: redactar
  • Redacció setmanal de les entrades corresponents en el seu diari d'aprenentatge.

  • Informe d'autoavaluació dels seus diferents espais d'aprenentatge.

El nostre objectiu ha sigut, doncs, que setmana a setmana el nostre alumnat s'anés «entrenant» per tal de fer un informe raonat, fruit de la reflexió i amb el qual puguem iniciar un diàleg formatiu.

Aquest és ara el pas següent: facilitar un temps que permeti al nostre alumnat mantenir aquest diàleg amb la persona que exerceix la seva tutoria personal.
3a fase: diàleg

Per tal d'aconseguir-lo, hem organitzat unes jornades d'activitats els dies 14 i 15 de desembre. Durant aquests dos dies, l'alumnat es distribuirà segons els seus interessos en diferents espais dinamitzats per les famílies que van respondre a la nostra demanda d'ajuda i altres persones que han estat invitades pel centre per a l'ocasió. Això ens permetrà alliberar als tutors i tutores durant el temps necessari per a mantenir un diàleg amb el seu alumnat on poder intercanviar impressions, debatre, avançar i extreure informació relativa al contingut de l'informe que hagi redactat.

Amb els resultats d'aquest diàleg i les impressions contrastades de tot el seu professorat, el dia 22 de desembre els tutors i tutores s'entrevistaran en una breu (però intensa) trobada d'uns quinze minuts amb les famílies i alumnes per tal d'acabar de contrastar tota aquesta informació. Per tal de poder atendre-us individualment i disposar d'aquest temps amb tranquil·litat no ens queda més remei que suspendre les altres activitats del centre perquè no podem atendre-ho tot. Entenem que potser per algunes famílies disposar del matí lliure és complicat i per tal de poder facilitar l'organització dels torns i així que cadascú pugui buscar el forat que més convingui el/la tutora del vostre fill/filla us enviarà pròximament un enllaç amb un Doodle perquè pugueu seleccionar el moment que desitgeu. També podreu demanar torn a través del telèfon.

Versió resumida:

1. Des d'inici de curs el nostre alumnat ha estat reflexionant sobre el seu procés d'aprenentatge i ara està redactant un informe d'autoavaluació.

2. Els dies 14 i 15 de desembre el nostre alumnat dialogarà amb el seu tutor o tutora personal al voltant de l'informe redactat.

3. El dia 22 de desembre, alumnes i famílies es trobaran amb els tutors i tutores personals en una breu trobada. Per tal de reservar hora, pròximament rebreu un enllaç per a fer-ho en un Doodle. També podeu fer-ho per telèfon.
Comments