Inici‎ > ‎

Avaluació, autoavaluació i diàleg

22 de nov. 2016, 19:02 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte   [ actualitzat el 23 de nov. 2016, 3:32 ]

Veiem ja a l'horitzó el final del trimestre i des del centre ens preparem ja per a realitzar l'avaluació. Són diverses les coses que hem d'organitzar per dur-les a terme. D'algunes us volíem informar ja i per a d'altres us volíem demanar ajuda. La primera qüestió que heu de tenir clara és que el dia 22 de desembre lliurarem l'informe de la primera avaluació. Aquest cop serà un informe que tingui en compte aspectes curriculars i acadèmics. Us el lliurarem en el marc d'una jornada especial. Aquest dia hem suspès les classes. Volem que vosaltres, les famílies, vingueu amb la vostra filla o fill i tenir una petita entrevista amb la/el tutor personal d'uns 15 minuts en relació a aquest informe. Per tal de poder atendre-us individualment i disposar d'aquest temps amb tranquil·litat no ens queda més remei que suspendre les altres activitats del centre perquè no podem atendre-ho tot. Entenem que potser per algunes famílies disposar del matí lliure és complicat i per tal de poder facilitar l'organització dels torns i així que cadascú pugui buscar el forat que més convingui el/la tutora del vostre fill/filla us enviarà un enllaç amb un doodle perquè pugueu seleccionar el moment que desitgeu. També podreu demanar (a partir de dilluns vinent) torn a través del telèfon. La segona qüestió que us afecta té relació amb l'organització d'un altre aspecte que ens preocupa molt: poder entrevistar-nos i tenir un diàleg tutor/a-alumne/a tranquil previ al del dia 22 on poder intercanviar impressions, debatre, avançar i extreure informació relativa al contingut d'aquest informe. Organitzativament ens és molt complicat poder disposar de temps i calma per poder dedicar-lo a aquestes entrevistes individuals que considerem tan necessàries. D'una banda perquè l'opció de disminuir la ràtio dels grups ens exigeix un sobreesforç. Afegim que l'alumnat del centre, a hores d'ara, és molt poc autònom i reclama atenció constant per part del professorat. Per últim, perquè no disposem dels recursos necessaris per poder muntar activitats paral·leles: no tenim alumnes grans que ens puguin tirar un cop de mà amb els petits ni econòmicament ens podem permetre buscar activitats externes per atendre l'alumnat mentre nosaltres ens dediquem a entrevistar. No volem renunciar a realitzar aquestes entrevistes ni tampoc considerem que puguem suspendre l'activitat del centre per poder dur-les a terme. Per aquest motiu us demanem ajuda per organitzar una jornada especial on vosaltres, les famílies, ens ajudeu fent vos càrrec d'activitats en grup mentre nosaltres podem disposar d'aquest temps per realitzar les entrevistes individuals. Pensem que un bon moment seria el dimecres 7 de desembre. I la demanda en concret que us reclamem és que aquelles persones que pugueu, vingueu aquest dia al centre, durant l'horari escolar a realitzar tallers, jocs i activitats diverses (lligueta de futbol i bàsquet, visionat de pel·lícules, treballs manuals, cuina, petites conferències...). Segur que en el si de la nostra comunitat hi ha un munt de persones amb coses interessants per poder oferir a un grup d'adolescents que atregui el seu interès i els aporti alguna cosa positiva mentre esperen el seu torn per fer l'entrevista.


Resumint:


1.

El dia 7 de desembre activitats la centre per tal de fer possible un diàleg entre tutors i tutores i alumnes. Per a fer aquestes activitats, demanem la vostra col·laboració. Aquelles persones que puguin i vulguin ajudar-nos, poseu-vos en contacte amb el Javier o el Miguel Angel: indiqueu-nos la vostra disponibilitat durant aquell matí, quina activitat us agradaria desenvolupar (us ajudarem a muntar-la, buscar els materials, etc.) i el nombre d'alumnes que considereu que poden participar en aquesta. Per descomptat que si coneixeu algun familiar, veí, amic o qualsevol persona que voluntàriament vulgui dedicar-nos aquest temps i/o aportar qualsevol activitat, feu-nos-ho arribar també!


2.

El dia 22 de desembre, lliurarem l'informe a les famílies i mantindrem un breu diàleg sobre com ha anat el trimestre del vostre fill o de la vostra filla. Per organitzar aquest matí, aviat rebreu un correu electrònic amb una invitació a participar en un Doodle. També podeu reservar a partir de dilluns vinent per telèfon l'hora per a mantenir aquest diàleg amb el tutor o la tutora.

Comments