Horari de la jornada de portes obertes

Fa uns dies us deiem que la trobada de portes obertes seria el 28 de febrer i que per tal d'afavorir una millor atenció a les famílies us proposariem distribuir les escoles on estan estudiant els vostres fills i filles aquest curs en dues convocatòries diferents. Doncs aquí la teniu:

Dia: 28 de febrer

Hores:

17.00 hores: Sant Martí, Fluvià, Llacuna, Pere IV i La Mar Bella.

18.00 hores: Arenal de Llevant, Bogatell, Les Acàcies, Vila Olímpica i Antoni Brusi.

Ah, i les famílies que no sou de cap d'aquestes escoles... podeu venir a qualsevol de les dues convocatòries, la que us vingui millor. Com dèiem, el que ens agradaria és aconseguir un espai i un temps agradable per a poder compartir amb vosaltres el nostre projecte. En els diferents apartats d'aquesta web hi ha (i en els pròxims dies anirem afegint més) informació detallada d'aquest: us convidem a donar un cop d'ull! 

Ja tenim data per a la trobada de Portes Obertes

data per a la trobada de portes obertes
I serà el dimecres 28 de febrer.
Com el curs passat us proposem dues hores, dos torns en funció de l'escola de procedència del vostre fill o filla. L'objectiu és poder atendre-us el millor possible.
Més endavant, quan s'hagi determinat definitivament quines són les escoles adscrites al nostre institut, concretarem l'ordre i les hores assignades per a cada escola.

La trobada de Portes Obertes s'apropa!

17 de gen. 2018, 20:00 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

trobada de portes obertes

Com ja sabeu s'acosta el moment de la preinscripció, que previsiblement serà abans de setmana santa. 

Abans d'aquest període, com ve sent habitual realitzarem una sessió de portes obertes un dimecres a la tarda. Ara mateix estem pendents de les darreres instruccions dels serveis centrals del Consorci i de la coordinació amb la resta d'Instituts de la zona per evitar coincidir en les dates, per aquest motiu encara no hem decidit quin dia les durem terme. Tan aviat ho fem, ho comunicarem en aquest mateix espai. 

Igualment aprofitem per comunicar que farem totes les activitats i explicacions en aquest únic dia de portes obertes i que no podrem atendre qüestions individuals, ni presencialment ni telemàticament posteriorment. Ens encantaria disposar de més temps per poder atendre totes les qüestions que sabem que algunes famílies teniu però lamentablement no disposem del temps necessari per poder fer-ho.

És hora de dir prou... És hora d'aturar aquestes actituds!

9 de gen. 2018, 17:56 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Com us dèiem a l'entrada anterior, ahir iniciàvem a l'institut un nou Centre d'Interès al voltant del respecte al material i les instal·lacions del centre. Davant de l'acumulació d'incidències i mostres reiterades de malbaratament i destrosses, vam considerar necessari (com ja ho hem fet altres vegades amb altres temes urgents) fer aquesta aturada per poder reflexionar amb calma sobre aquesta situació i trobar respostes a totes aquestes qüestions que ens estaven fent sentir malament.

Però ahir, al final de la jornada acadèmica vam viure una d'aquelles situacions que d'entrada no inviten a la reflexió pausada i exigeixen, per la reiteració i el moment que estem vivint en aquest inici de trimestre, respostes immediates i contundents.
Aturem aquestes actituds!
Efectivament, al final del matí d'ahir es va tornar a donar una situació que ens obligava a entomar sense més embuts el tema que ara més que mai ens ocupa i ens preocupa: Al Maria Espinalt es produeixen robatoris. Per a qui no ho sàpiga ahir va desaparèixer una ronyonera d'una alumna que algú volia robar i que finalment, fruit de la resposta immediata que vam donar, la o les persones responsables es van veure obligades a deixar-la amagada darrere d'una tassa de vàter d'uns dels lavabos on la vam acabar trobant. Aquesta ronyonera contenia un mòbil.

El primer que volem manifestar des de l'observatori és la nostra més profunda repulsa contra aquest fet. La persona o persones que hagin fet això no han entès res del nostre centre i no mereixen formar part de la nostra comunitat si és que no acaben entenent-lo.

En segon lloc volem agrair l'actitud de les persones que de seguida van col·laborar seguint les instruccions del professorat. Malauradament també va haver-hi gent que no va mostrar-se tan col·laboradora sinó més aviat egoista i molt poc empàtica i no va ajudar gens en la solució. Una de les coses que podem aprendre del dia d'ahir és que si tot l'alumnat hi hagués col·laborat, en comptes de 30 minuts potser només haurien estat 10 els perduts.

De fet són diverses les coses que podem aprendre del dia d'ahir i les conseqüències que se'n deriven.

Hem après, com diem, que si col·laborem i tenim una actitud empàtica vers els problemes dels nostres companys i companyes, les situacions de conflicte es poden solucionar i es poden solucionar ràpidament.

Hem après que no ens podem conformar amb la feliç recuperació de la ronyonera sostreta. Hem d'esbrinar quines persones són les que abusen de la confiança dels seus companys i companyes per tal de restituir a la resta de les persones del centre el benestar perdut. No dubteu que des d'avui hi posarem esforç i energia per trobar-les. 

Hem après que mentre no eliminem aquestes actituds ens haurem de protegir per evitar patir de nou aquestes situacions. Això ens obliga a tothom a estar a l'aguait i a vigilar les nostres pertinences de manera especial.

Hem après (amb pena barrejada amb ràbia) que la llibertat de moviment que sempre hem volgut per a totes les persones de la nostra comunitat, ens posa en situació de risc. Així que, malgrat que a vegades no ens agradi, hem de comprendre que per tenir una mica més de control i evitar aquestes coses hem d'acceptar que el professorat ens restringeixi aquesta llibertat de moviment.

També hem après que quan prenem una mesura com la d'avui hem d'habilitar mecanismes de comunicació tan immediats com la resposta donada. Ho sentim, creiem (i el resultat ens ho ha demostrat) que aquesta era la millor actuació que podíem prendre, però això no ens excusa d'haver fet servir tots els mecanismes que teníem al nostre abast per avisar-vos i tranquil·litzar-vos. Agraïm la vostra paciència i comprensió i us garantim que si es torna a donar una altra situació com la d'avui (i esperem que no sigui mai més necessària), mantindrem oberts els canals de comunicació habituals (telèfon del centre) i obrirem els que sigui necessari per evitar que us arribeu a preocupar (missatge al Whatsapp).

Vam començar a treballar en aquest tema de l'EAG justament per prendre la consciència i les decisions que ens ajudin a protegir el nostre espai de les actituds irresponsables i també de la mala voluntat de qui ens vol robar. Ara més que mai hem de treballar per arribar a conclusions i solucions. Per aquest motiu demanarem al nostre alumnat seriositat i rigor a l'hora d'abordar els debats i les propostes. És hora de dir PROU, tenim dret a circular pel centre amb la tranquil·litat de saber que les nostres pertinences no corren cap risc. Però també hem de ser conscients que no tindrem prou amb dir NO, hem de passar a l'acció i aturar amb la raó i l'exemple del nostre comportament aquestes conductes que ens estan privant del nostre dret a la tranquil·litat i el benestar al nostre centre.

Volem quedar-nos amb el somriure de la noia en marxar de l'institut amb la seva ronyonera. És això precisament el que volem aconseguir: nens i nenes que sempre surtin del nostre centre amb un somriure. Entre tots i totes ho aconseguirem!

Propòsits per l'any nou (i carta/reflexions després del primer trimestre)

7 de gen. 2018, 15:19 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Com us dèiem a la carta que us vam lliurar amb els informes de final del primer trimestre, començarem l'any i el trimestre amb un objectiu prioritari a la nostra agenda pedagògica: aconseguir conscienciar-nos sobre la importància i necessitat del respecte cap als espais i materials.
mans a l'obra!
Tal com algunes persones heu suggerit a l'espai de debat d'aquest blog (moltíssimes gràcies per les vostres aportacions), començarem el trimestre amb un Centre d'Interès que girarà al voltant d'aquesta qüestió. I és aquí on un cop més us necessitem. Amb les vostres paraules, idees i opinions. Amb la vostra presència en algun moment. Amb la presa d'alguna mesura dins de la vostra dinàmica familiar en sintonia amb el centre per fer que els i les adolescents de la nostra comunitat incrementin el seu grau de compromís i responsabilitat, tant personal com envers la comunitat que els acull i els cria.

En aquest sentit us tornem a demanar que mantingueu la confiança en les decisions de l'equip educatiu. Creiem que a aquestes alçades del projecte ja sabeu que no es tracta d'una confiança cega el que us demanem, sinó la confiança de saber que estem remant en la mateixa direcció i que les nostres propostes són fruit de la reflexió. Una reflexió que volem, desitgem compartida.

Per la nostra part tractarem de tenir cura en la comunicació de totes les decisions que es prendran i que tractarem d'explicar-vos. Us avancem que potser alguna d'elles generarà tensions i moments complicats al centre. És un preu que estem disposats/des a assumir i que considerem necessari acceptar per poder-ne sortir reforçats d'aquest procés. En principi tot serà transitori i necessitem comptar amb el vostre suport i la vostra complicitat.

Desconeixem si aconseguirem revertir aquesta tendència destructiva davant de la qual ens hem trobat durant aquest primer trimestre, però el que sí que sabem és que, com a mínim, prendrem consciència i avançarem en aquest concepte tan poc nostrat com és LA COSA NOSTRA: Nostra per ser de totes les persones i de cadascuna d'elles.

Per si alguna persona de la comunitat no va llegir en el seu moment la carta «Reflexions després del primer trimestre» de la que us hem parlat, us l'enllacem aquí mateix.

Final de trimestre... temps de reflexió!

4 de des. 2017, 7:16 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

S'apropa el final d'aquest primer trimestre i amb ell es fa necessari reflexionar i valorar el punt en el qual ens trobem, tant pel que fa al nostre benestar al centre com el compromís del nostre alumnat cap al seu aprenentatge. És doncs, moment d'avaluacions!
1a fase: reflexió

És aquest un tema que ens ocupa perquè el considerem fonamental en tot aquest procés que és l'educació del nostre alumnat. Hem reflexionat molt i al llarg del curs passat vam anar avançant, trimestre a trimestre, cap a una avaluació amb la qual poguéssim sentir-nos bé perquè fos formativa, dialogada i ajudés al nostre alumnat a avançar i encarar amb garanties els reptes futurs.

A banda dels habituals comentaris a les tasques que han anat fent, aquestes són les dues eines desenvolupades en aquests primers mesos en aquest sentit:
2a fase: redactar
  • Redacció setmanal de les entrades corresponents en el seu diari d'aprenentatge.

  • Informe d'autoavaluació dels seus diferents espais d'aprenentatge.

El nostre objectiu ha sigut, doncs, que setmana a setmana el nostre alumnat s'anés «entrenant» per tal de fer un informe raonat, fruit de la reflexió i amb el qual puguem iniciar un diàleg formatiu.

Aquest és ara el pas següent: facilitar un temps que permeti al nostre alumnat mantenir aquest diàleg amb la persona que exerceix la seva tutoria personal.
3a fase: diàleg

Per tal d'aconseguir-lo, hem organitzat unes jornades d'activitats els dies 14 i 15 de desembre. Durant aquests dos dies, l'alumnat es distribuirà segons els seus interessos en diferents espais dinamitzats per les famílies que van respondre a la nostra demanda d'ajuda i altres persones que han estat invitades pel centre per a l'ocasió. Això ens permetrà alliberar als tutors i tutores durant el temps necessari per a mantenir un diàleg amb el seu alumnat on poder intercanviar impressions, debatre, avançar i extreure informació relativa al contingut de l'informe que hagi redactat.

Amb els resultats d'aquest diàleg i les impressions contrastades de tot el seu professorat, el dia 22 de desembre els tutors i tutores s'entrevistaran en una breu (però intensa) trobada d'uns quinze minuts amb les famílies i alumnes per tal d'acabar de contrastar tota aquesta informació. Per tal de poder atendre-us individualment i disposar d'aquest temps amb tranquil·litat no ens queda més remei que suspendre les altres activitats del centre perquè no podem atendre-ho tot. Entenem que potser per algunes famílies disposar del matí lliure és complicat i per tal de poder facilitar l'organització dels torns i així que cadascú pugui buscar el forat que més convingui el/la tutora del vostre fill/filla us enviarà pròximament un enllaç amb un Doodle perquè pugueu seleccionar el moment que desitgeu. També podreu demanar torn a través del telèfon.

Versió resumida:

1. Des d'inici de curs el nostre alumnat ha estat reflexionant sobre el seu procés d'aprenentatge i ara està redactant un informe d'autoavaluació.

2. Els dies 14 i 15 de desembre el nostre alumnat dialogarà amb el seu tutor o tutora personal al voltant de l'informe redactat.

3. El dia 22 de desembre, alumnes i famílies es trobaran amb els tutors i tutores personals en una breu trobada. Per tal de reservar hora, pròximament rebreu un enllaç per a fer-ho en un Doodle. També podeu fer-ho per telèfon.

Mereixem viure en un entorn segur!

6 de nov. 2017, 18:49 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Benvolgudes famílies,

Ara ja sí que estem en el fragor del curs, vivint la intensitat del dia a dia. Són moltes les coses que passen diàriament a l'institut i que exigeixen la nostra atenció com a docents. En ser el segon any moltes de les situacions són repetides i podem ara entomar-les amb una mica més d'experiència. Tot i això hi ha alguna situació que es repeteix i que continua generant molt de debat i reflexió en el si del claustre i a la que ens està costant donar resposta. És el que volem compartir a través d'aquest post amb una petició inclosa cap a vosaltres, les famílies, que teniu a sota.

La qüestió és que continuem vivint al centre, quasi cada dia, la situació de trobar-nos amb poca cura del material amb el qual treballem a l'aula, un mal ús de les instal·lacions que de tant en tant acaben en un desperfecte (ja tenim de nou portes trencades), objectes personals de l'alumnat que desapareixen o que els i les propietàries troben que algú els ha fet malbé... Potser aquest ja ha estat el cas del vostre fill/filla durant el present curs. Si no ho ha estat ho podria ser perquè vivim amb aquesta situació de risc.
La setmana passada van aparèixer trencats dos taulons d'unes grades que ens han cedit a l'institut per a un dels projectes que es duen a terme a l'aula. El més preocupant és que va ser l'endemà de la seva instal·lació. Tot això ens fa sentir que ens trobem en una situació que no ens agrada, en la qual alguna cosa no funciona i en la qual és necessari actuar de manera seriosa. Entenem que res del que està passant és producte del vandalisme perquè tenim clar que en cap cas hi ha voluntat de fer mal, però en canvi el que detectem és una falta de respecte i d'implicació amb el material i les instal·lacions del centre i de les persones del centre com si tot això no fos important. Trobem una escassa identificació en una part de l'alumnat amb les qüestions col·lectives: allò que és de tothom no ho valoro com a meu i per tant no tinc cap cura sobre això. Acostuma a passar que a més a més un cop feta la destrossa ningú reconeix o es fa responsable d'ella cosa que ens resulta igualment preocupant.

Com ja sabeu el nostre compromís i el nostre ideari van en la línia d'educar en la llibertat i en la presa de decisions. Intentem generar contextos i un clima on l'alumnat se senti en llibertat per poder decidir, per poder exercitar la seva autonomia en la gestió de les seves coses a partir de la seva situació. Tractem d'acompanyar a tothom en aquest procés tenint cura de les emocions de cadascú, intentant donar seguretat i confiança a cada persona. Per això ens està costant tant protegir-nos davant de totes aquestes persones que actuen negligentment. Entenem que el nostre paper no hauria de ser el de vigilants o «policies» que estiguem pendents d'evitar aquestes coses o que haguem d'investigar què ha succeït i quins han estat els/les autors/es de totes aquestes accions. Però la realitat és que dediquem moltes energies i molt de temps a aquesta tasca policial i això no ens agrada i ens fa sentir que alguna cosa no està funcionant bé.

No creiem en els càstigs i menys si són col·lectius però entenem que de totes les actuacions i comportaments es deriven conseqüències. Positives si el comportament és correcte i negatives en cas contrari. L'altre dia, com potser sabeu, vam viure al centre la primera «vaga de materials i instal·lacions» a l'hora del pati. Us enllacem a continuació el comunicat amb el qual ho vam fer arribar a l'alumnat per si el voleu llegir. El cas és que tot l'alumnat va viure un pati on no hi havia mediateca, pilotes ni cap altre material. No com a represalia de res sinó com a crida d'atenció, per posar en valor i fer arribar a tothom l'existència d'un problema col·lectiu del qual tothom en som víctimes. Perquè la inseguretat que ens genera saber que en qualsevol moment pot aparèixer un nou desperfecte o pot desaparèixer alguna cosa la vivim constantment.

Aquesta setmana seguirem treballant en l'objectiu de tallar això, d'educar en la responsabilitat i el respecte de les persones i dels béns de les persones. A través del diàleg i de les conseqüències que considerem en cada cas quan algú presenti un comportament incorrecte. Volíem però demanar-vos dues doses en relació a tot això. La primera és que si us plau, parleu amb els vostres fills i filles. Si us hem aconseguit transmetre la nostra preocupació, que al seu torn vosaltres la transmeteu als vostres fills/filles posant en valor la gravetat de la qüestió. Remarcant que tan important és mantenir el respecte envers les coses dels altres o de tothom com el fet de denunciar totes les situacions i comportaments contraris per poder viure en un entorn segur. La segona és que compartiu amb nosaltres quin és el vostre parer i el vostre sentir al respecte, quina és la vostra visió, la vostra opinió, la vostra posició. Què és el que creieu que un centre com el nostre hauria de considerar, com hauria d'actuar. L'observatori ha obert un grup de Google del qual rebreu una invitació per a poder participar i expressar-vos, amb l'objectiu de generar i compartir un discurs comú, amb la idea de poder transmetre al nostre alumnat, els vostres fills i filles, la importància del que està passant en el si del centre i de què entre tots i totes les persones adultes de la comunitat treballem per preservar i cuidar del que tenim.

Mereixem viure en un entorn segur. Gràcies per la vostra comprensió i la vostra participació.

Primera setmana

19 de set. 2017, 0:02 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Bé, la primera setmana d'aquest nou curs ha passat.

Que ràpid! Reconeixem aquesta sensació. Sentir la rapidesa amb la qual passen les hores i els dies quan t'ho estàs passant bé i estàs gaudint de grans moments.

Moments de retrobament. Moments de coneixença. Moments de canvi. Moments d'adaptació.

Ha estat una setmana intensa en la qual els que ja hem compartit un curs, adults i infants, hem sentit la satisfacció de saber que seguim construint sobre els fonaments sòlids de la confiança i la cooperació: veure i viure tants somriures i abraçades carrega les bateries millor que qualsevol altre tipus d'energia!

Ha estat una setmana intensa en la qual hem començat a crear lligam amb el nostre nou alumnat i esperem aconseguir que a poc a poc vagi desempallegant-se dels dubtes i neguits que pogués tenir en entrar per la porta del nostre institut el primer dia de classe. En això treballem.

I aquí ens trobareu. Construint espais lliures d'aprenentatge, segurs i motivadors on cadascú, cadascuna trobi el seu lloc i adquireixi el compromís vers el seu aprenentatge que li permeti créixer una mica cada dia d'aquest nou curs que hem iniciat.

Agraïts, agraïdes de tenir-vos al nostre costat, famílies, expandint aquest projecte en totes les direccions.

Quines vacances!

18 de set. 2017, 10:22 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Esperem que aquest estiu hàgiu pogut descansar i desconnectar tant com ho hem fet nosaltres!

Hem desconnectat tant, que hem abandonat aquest espai de comunicació... I no perquè no hi hagués res a dir o coses a compartir!

Ens translladem... provisionalment

3 de set. 2017, 11:55 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Ens traslladem... provisionalment
Ens traslladem!
Des d'avui i fins a proper avís ens veiem obligats i obligades a abandonar els nostres mòduls a causa de les obres d'ampliació.
Mentrestant, ens reunirem, treballarem i us podrem atendre molt a prop, a l'Escola La Flor de Maig amb la qual compartim solar. No sabem (O.o) si el telèfon ens funcionarà. Però podeu trucar al de l'escola (933 486 109) o, com sempre, plantejar-nos els vostres dubtes o comentaris a través de la nostra adreça de correu electrònic.

Ups... amb la calor i el nostre primer fi de curs... ens hem equivocat!
Estem reciclant amb poca cura dels continguts
Efectivament, aquest primer fi de curs que estem vivint barrejat amb l'inici del nostre segon curs, ens ha deixat caure en la temptació del reciclatge de documents, imatges i qüestionaris... i a vegades les presses ens traeixen!

Ara ja està corregit, però al qüestionari de coneixement de l'alumne que us vam lliurar dilluns quan vau venir a matricular al vostre fill o filla apareixia la convocatòria de la reunió que vam fer juny del 2016 i que aquest curs no havíem pensat fer... o, si finalment la fem, encara no li hem posat data per celebrar-la.

Així, doncs, 
el dia 28 de juny NO hi ha cap reunió convocada!

Sobre el debat de l'estat del centre... Crida a la participació!

5 de juny 2017, 9:14 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte   [ actualitzat el 5 de juny 2017, 10:57 ]

El primer «Debat de l'Estat del Centre» ja fa uns dies que està en marxa... si no heu rebut encara el qüestionari mitjançant el qual poder donar la vostra opinió, envieu un missatge de correu electrònic al Javier o a l'Observatori del Benestar per tal que us el facin arribar com més aviat millor. Ens interessa... necessitem les vostres opinions, vivències, sentiments cap al centre: quines coses s'han fet bé, quines hem de millorar. Com més punts de vista tinguem, més ric podrà ser el debat.Digueu la vostra!
Com ja us hem anat dient des de les trobades de Portes Obertes, la 3a setmana de maig hem llençat aquest debat sobre l'estat del centre. La idea és generar un esdeveniment on tota la comunitat pugui dir la seva i valorar l'estat del centre. Es tracta de descobrir amb quines coses estem satisfets i satisfetes, per celebrar-les i amb quines no ho estem tant per treballar sobre elles i millorar-les. En general les característiques del procés, d'entrada, serien:
  • Basem la participació de la globalitat de la comunitat en un qüestionari que fem arribar a tothom.
  • Aquest qüestionari conté una part general que és igual per a tothom i una altra que és específica de cada sector (alumnat, famílies, professorat i PAS)
Les fases del procés seran:
  1. Disseny del qüestionari.
  2. Publicació i difusió. Promoció de la participació global.
  3. Extracció de resultats. Elaboració d'un informe.
  4. Debat i discussió sobre els resultats. Conclusions.
De la primera fase s'ha encarregat l'Observatori del Benestar. Ara hauríem d'haver acabat la segona i començat amb la tercera... Però com volem que el procés sigui el més participatiu possible i el nombre més gran de persones pugui dir la seva, fem aquesta nova crida a les famílies: Participeu per tal d'aconseguir que el debat sigui ric i ens permeti aconseguir els nostres objectius de reconeixement i millora del que s'ha fet aquest primer curs al nostre centre!
participeu en el debat de l'estat del centre!

A voltes amb l'horari del curs vinent...

28 de maig 2017, 9:01 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Torno a entonar el mea culpa per abandonar aquest espai de comunicació. La veritat és que estava convençut d'haver escrit una entrada informant sobre el canvi del marc horari del curs vinent... confirmat: les intencions, per bones que siguin, no escriuen elles soles entrades als blogs!

Efectivament, tal com es va parlar al Consell Escolar del passat dimecres, el curs vinent es compacta la jornada.
jornada compactada vs. jornada partida

Entenem que es tracta d'un tema molt important, essencial diria, pel que fa als aspectes pedagògics del centre, però també volem dir que no ens quedaven moltes opcions: les tardes a un centre amb les nostres instal·lacions i la quantitat d'alumnes del curs vinent eren pràcticament inviables. Davant d'aquesta situació el consorci opta per compactar horari.

Des del punt de vista pràctic, aquesta compactació implica encabir trenta hores en cinc matins. A aquestes hores hem d'afegir el temps de descans necessari per garantir la concentració, implicació i compromís amb l'aprenentatge del nostre alumnat...

Uf, amb aquests condicionants no queden moltes possibilitats i sí, és un horari que d'entrada, així sense pensar, pot amoïnar.... Però de fet no és molt diferent del que ja fan aquest curs els dimecres, dijous o els divendres: només mitja hora de diferència.

En qualsevol cas, precisament perquè tenim aquesta experiència dels tres últims dies de la setmana lectiva d'aquest curs, sabem el que impliquen sis hores diàries d'activitats d'aprenentatge i per això el nostre compromís de dissenyar un horari adaptat que faci més fàcil pel nostre alumnat aprofitar i mantenir un grau alt d'implicació en les propostes que des del centre els hi puguem fer.

Com us diem, no hi havia moltes possibilitats... A nosaltres tampoc ens agraden aquestes restriccions. Estem convençuts que la productivitat no va lligada al fet de fer un nombre d'hores determinades, però també que obrir aquest debat o obrir la possibilitat a què cada centre faci un nombre d'hores diferent se'ns escapa: no està al nostre abast, és complicat i fins i tot podria ser contraproduent per a la totalitat del sistema educatiu del nostre país.

Així doncs, és cert que no hi ha hagut debat, però com veieu, no hi ha hagut molt marge per a la possibilitat de discutir i escollir... de fet si m'haguessin preguntat que és el que la majoria del nostre alumnat preferia no hauria dubtat perquè des de principi de curs han sigut molts i moltes els que han manifestat la seva preferència per compactar la jornada...

Sigui com sigui, el que sí que tenim clar és que tan bon punt tinguem unes instal·lacions adequades, en aquest precís moment sí que tindrà sentit obrir el debat, discutir i prendre una decisió perquè en aquest moment sí que podrem escollir. I no ho dubteu: el debat i la recerca del consens s'obrirà, perquè aquest sempre ha sigut i és el nostre objectiu i el que ens agradaria fos l'essència del nostre projecte.

I davant d'aquesta necessitat amb la qual hem topat, aquesta és la sortida que ens han donat i és la decisió que hem pres. Però la necessitat no ens ha de constrènyer i de la necessitat en fem virtut i potser és això el que hem d'acabar traslladant al nostre alumnat: la il·lusió de sempre i la plena confiança en tota la seva força i les seves capacitats.

1-10 of 70