Matrícula: calendari, horari, organització i documentació necessària

18 de juny 2018, 5:37 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte   [ actualitzat el 18 de juny 2018, 5:41 ]

S'apropa el termini per a fer la matrícula del nostre futur alumnat.

De dijous 21 a dimecres 27 de juny, les famílies de l'alumnat admès en el nostre centre heu de formalitzar la seva matrícula.

Ens repartim els dies per a fer la matrícula?
Els cursos anteriors, a proposta d'alguna família que a la seva escola ja ho feien així, i per tal d'evitar cues innecessàries, vam repartir l'alumnat durant els dies que durava el termini de matrícula. Com que aquesta organització va ser un èxit, aquest curs repetim!
Aquesta és la nostra proposta:
  • Dijous 21 de juny, matí (10.00 a 14.30 hores):  alumnes amb el primer cognom comprès entre les lletres AISHAMALY - CHEN

  • Divendres 22 de juny, matí (10.30 a 14.00 hores):  alumnes amb el primer cognom comprès entre les lletres CHIGUANO - GRACIA

  • Dilluns 25 de juny, matí (09.00 a 14.30 hores):  alumnes amb el primer cognom comprès entre les lletres GUIJARRO - NAVARRO

  • Dimarts 26 de juny, matí (08.30 a 14.30 hores):  alumnes amb el primer cognom comprès entre les lletres NUÑEZ - SAN MARTIN

  • Dimecres 27 de juny, matí (09.00 a 14.30 hores)alumnes amb el primer cognom comprès entre les lletres SANCHIS - DE JUAN
Evidentment, aquesta distribució és orientativa i només té la intenció d'estalviar-vos cues innecessàries.

Documentació necessària per a fer la matricula

Per tal de realitzar la matrícula per al curs 2018/2019 és necessari:

Situació 1: Alumnat que s’ha preinscrit a l’Institut Maria Espinalt
  • Portar una fotografia tamany-carnet.
  • Portar la targeta sanitària i una fotocòpia només si no la vau presentar durant la preinscripció.
  • Portar la cartilla de vacunacions al dia (original i fotocopia).
  • Omplir el qüestionari Coneixement de l’alumnat. Us lliuraran el qüestionari a secretaria.
  • Signar el llibret d’autoritzacions. Us lliuraran el llibret a secretaria.
  • Omplir un formulari de dades a la secretaria del centre.
  • Fer efectiu l’ingrés de la quota de material per al curs vinent (120 euros). El número de compte és: ES39 2100 0591 4702 0037 8364
    IMPORTANT: Cal afegir com a concepte QUOTAMATERIAL_1819_Alumne (nom i cognoms)1r ESO.  S’ha de lliurar a secretaria el COMPROVANT DE L’INGRÉS amb la resta de documentació. Si alguna família vol pagar en efectiu, ho haurà de fer a través de la secretaria del centre.

Situació 2: Alumnat preinscrit en altres centres
  • Tot el que es demana a l’alumnat preinscrit a l’institut Maria Espinalt
  • Tota la documentació que es va presentar al centre a on es va realitzar la preinscripció (es pot anar a buscar al centre al qual es va lliurar la sol·licitud):
      • Formulari de preinscripció
      • Targeta sanitària (original i fotocòpia)
      • Llibre de família i fotocòpia
      • DNI de l’alumne i fotocopia (si en té)
      • DNI d’un dels progenitors i fotocòpia
      • Justificants i fotocòpia dels criteris complementaris (targeta de família nombrosa, monoparental…)
Com sempre, podeu enviar-nos un correu electrònic a l'adreça de l'institut per resoldre qualsevol dels vostres dubtes.

Ajuts menjador

11 de juny 2018, 6:26 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

El curs vinent, com ja sabeu, no hi haurà classes a la tarda, però sí servei de menjador a l'institut i per això us recordem que fa uns dies es va publicar al DOGC la resolució on s'aproven les bases per a l'atorgament dels ajuts individuals de menjador per al curs vinent.
Beques menjador
A la pàgina Ajuts de menjador escolar del Consorci d'Educació de Barcelona trobareu tota la informació necessària i, en particular, un full informatiu

Les sol·licituds es podran presentar en dos períodes, ara al juny el primer i al setembre el segon. Els terminis per presentar aquesta sol·licitud són:
Primer període
Presentació de sol·licituds:  del 13 al 27 de juny de 2018, ambdós inclosos.
Segon període
Presentació de sol·licituds:  del 3 al 14 de setembre de 2018, ambdós inclosos.

Projecció de la pel·lícula «Lluna creixent» a Can Saladrigas

11 de juny 2018, 4:10 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Aquest dimarts 12 de juny a les 19.00 hores es projectarà a Can Saladrigues el film «Lluna Creixent» que han realitzat alumnes de primer d'ESO amb l'ajuda de la cineasta Carla Simón i les docents Blanca Munarriz, Lucia Hortal i Miren Rekondo. Aquesta pel·lícula és el resultat de tot un curs veient, comentant i fent cinema dins del projecte pedagògic Cinema en Curs.

Projecte específic «Street Art»

17 de maig 2018, 16:05 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte


Presentació del projecte «XYZ.Remoblar»

16 de maig 2018, 16:29 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Creadors en residència

E la nave va...

9 d’abr. 2018, 17:38 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Acabem el segon trimestre i, amb això, comencem ja a pensar en encarar la recta final del curs. Això sí: primer les merescudes vacances on podrem agafar les forces i l’energia necessàries per enfrontar l’exercici il·lusionant que la nostra tasca ens tornarà a exigir durant el 3r trimestre. Un cop més volem compartir el moment que vivim a l’institut amb vosaltres.
ja es veu l'horitzó

Si recordeu, el primer trimestre el vam acabar marcant-nos  l'objectiu de treballar el tema del respecte per les instal·lacions, materials i espais del centre després d’un primer trimestre on vam detectar un punt feble en aquest aspecte. Així vam començar el trimestre que ara finalitza i justament ens vam trobar, en tornar de vacances de Nadal, amb l'estranya situació de la desaparició d'uns mòbils que, per sort, van aparèixer poc després. Tot els grups del centre vam abordar a partir d’un tema d’EAG aquesta situació per tractar de superar-la. Ara que concloem aquest nou període, el primer que  volem fer en relació al tancament d'aquest capítol és agrair-vos la vostra col·laboració (en les propostes prèvies on mirar com podríem abordar allò, en els vídeos en els quals potser heu participat, en la signatura de la carta de compromís de les vostres filles i fills...). Fruit d'aquestes reflexions han sorgit algunes propostes organitzatives encarades a mantenir una actitud de cura de les nostres coses que ara ens toca consolidar. Ara, per exemple, tot l'alumnat, cada dijous en la trobada, participa en la valoració i reflexió de la situació del centre seguint les pautes d'una comissió d'alumnes. Ara enregistrem cada incident que succeeix al centre i tractem d’abordar-lo. Sabem i constatem que algunes d’aquestes coses continuen i continuaran passant i que del tot mai es podran evitar. Però en general, els i les docents sentim que la situació al centre ha anat a millor i que s'ha fet un pas endavant en la presa de consciència en relació a l'ús que fem de les coses i el respecte envers allò que no és estrictament nostre. També sabem que no podem baixar la guàrdia i que hem d’estar constantment a sobre, perquè les persones responsables dels robatoris no han aparegut.
Semàfor

Com era lògic, al llarg d'aquest segon trimestre hem viscut l'assentament de gairebé totes les situacions plantejades a l'inici de curs. Poc a poc tot ha anat situant-se i entrant en una fase de certa estabilitat. Ara ja podem dir que la gran majoria de persones estem ubicades en la realitat del centre durant el present curs, cosa gens fàcil en un centre com el nostre, on la diversitat i multiplicitat de persones, contextos i situacions (a vegades molt diferents d'altres contextos i situacions que hem viscut anteriorment en d'altres centres o al nostre durant el curs passat) ens exigeixen un constant esforç d'adaptació. Segurament vosaltres, especialment les famílies d'alumnes que han començat aquest curs al Maria Espinalt, des de casa, heu viscut aquest procés, tant a través dels i de les vostres filles com en vosaltres mateixos davant d'aquesta situació nova i, potser, molt diferent. Ara bé, quan diem que moltes de les coses ja estan situades no volem, ni molt menys, insinuar que la feina ja ha acabat. Ni tan sols que s’hagi reduït! D’una banda perquè som conscients que una part del nostre alumnat “ha triat una ubicació” que  entenem que no pot ser la definitiva i ara la feina (la nostra i la vostra, diària, pacient i sistemàtica) és la de “convèncer-lo” que cal situar-se d’una altra manera a l’institut, en la seva vida acadèmica, davant la resta de persones amb les que convivim... D’altra banda perquè, tot i que moltes persones ja estan perfectament situades, entenem que és tan important arribar com saber-se mantenir, i això també exigeix feina. I, per últim, perquè en un centre en construcció i més en el nostre cas, hem de mirar ja de reüll al futur i començar a pensar en el curs vinent.

De cara al tercer trimestre us anticipem un programa intens: començarem amb una festa, durant la tarda del dia 5, com ja us hem anticipat, on pretenem recaptar diners per a les colònies. En aquest sentint no ens està sent fàcil gestionar tot el muntatge que suposen unes colònies i necessitem, aquest dia especialment, el vostre suport. 
Festa Mercat solidari

Seguirem amb la preinscripció de les persones que formaran part de la nostra comunitat durant el proper curs. Hem d’incloure en aquest sentit la recerca i el "fitxatge" dels/de les docents que s'han d'incorporar també al centre el proper setembre, que en molts casos podrem triar i que suposa per a l’equip dedicar una part de l’activitat i l’energia en aquesta direcció. 

Tindran lloc també les colònies, l'avaluació de l'estat general del centre, les jornades de cloenda, la festa final de curs i moltes coses més, algunes de les quals a hores d’ara encara ni les coneixem i ens arribaran. 

Entre mitges una part del professorat s’enfronta a unes oposicions que, aquest curs després de molts anys de guaret, tornen a estar convocades. 
Jornada de Portes Endins

Com veieu, necessitarem disposar d’energia per poder encarar tot això, i per algunes d’aquestes qüestions tornarem a demanar-vos ajuda. De fet, hi ha una d’ellen la qual volem insistir de nou: la jornada de “Portes endins” que celebrarem el proper 17 d’abril. Cada dia al Maria Espinalt passen moltes coses. Moltes d’elles tenen un escàs ressò fora de les nostres parets, i de moltes d’elles ni tan sols vosaltres, les famílies, en teniu coneixement. De fet, algunes persones ja ens heu fet arribar en diverses ocasions que us agradaria conèixer més a fons tot el que passa al Maria Espinalt i ens heu fet caure en la necessitat de que potser algunes de les coses que vivim a l’institut haurien de tenir més visibilitat. Això situa al centre en el repte de trencar amb aquesta inèrcia i, a més a més de fer que passen moltes coses, també ara voldríem poder explicar-les i mostrar-les. Hem pensat que qui primer hauria de tenir coneixement de tot el que vivim i fem dia a dia al centre sou vosaltres, les famílies. Per això, juntament amb l’AFA hem decidit que potser necessitem un moment on poder obrir també les portes a les famílies que formeu part de la comunitat (no només a les “candidates”) i generar un espai on tenir la possibilitat de poder conèixer millor i gaudir d’allò que ha passat i passa al Maria Espinalt, d’allò que fan els vostres fills i les vostres filles amb els seus companys i companyes. Un petit moment on trobar-nos de nou i fer comunitat; en definitiva regalar-nos un nou espai de convivència. Sabem que la vida a l’Institut no és com a l’escola i que les famílies ja no hi participeu tant. D’alguna manera és absolutament normal perquè els i les  adolescents ens demanen justament això: que ens retirem una mica, que prenguem més distància, perquè necessiten i reivindiquen el seu propi espai i l’institut és un espai que naturalment és més seu. Però no tot el que passa a l’Institut s’ha de quedar necessàriament a l’Institut, així que el dia 17 d’abril, famílies i professorat hem decidit organitzar aquest esdeveniment al qual hem anomenat “Portes endins” per tot això que ja us hem explicat. Aquest dia podrem visitar el centre i saber més de la vida diària a l’Institut, pretenem poder dinar totes les persones que vulguem juntes a l’aire lliure. Hem pensat que ho farem coincidir amb un tema d’EAG on aprofundir els nostres coneixements i on compartir reflexions  sobre l’adolescència. Per a qui la viu directament i per a qui la viu en la pell dels seus fills, filles i/o alumnes. Per això és ben probable que en alguna tasca us toqui participar. Aquest mateix dia, per concloure, tindrà lloc la xerrada “Com acompanyar l’adolescència” a càrrec de la psicòloga Alexandra Mariné.

Així doncs, com veieu ens espera un tercer trimestre novament intens i ple de moments on poder seguir treballant i gaudint de la vida a l’Institut. Ara però, us desitgem, ens desitgem a totes i tots plegats unes bones vacances on poder descansar i gaudir de l’inici de la primavera. Recordeu que els informes que heu rebut o rebreu estan fets des del “carinyo” i pensats per a generar un context i un nou espai de diàleg entre vosaltres i els/les vostres fills/filles amb la pretensió de que això serveixi no per jutjar sinó per ajudar-los/les en el seu procés educatiu. 

Cordialment,

L’equip docent de l’Institut Maria Espinalt.

Trobada de Portes Obertes

23 de març 2018, 11:09 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Trobada de Portes Obertes

12 de març 2018, 0:51 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Horari de la jornada de portes obertes

Fa uns dies us deiem que la trobada de portes obertes seria el 28 de febrer i que per tal d'afavorir una millor atenció a les famílies us proposariem distribuir les escoles on estan estudiant els vostres fills i filles aquest curs en dues convocatòries diferents. Doncs aquí la teniu:

Dia: 28 de febrer

Hores:

17.00 hores: Sant Martí, Fluvià, Llacuna, Pere IV i La Mar Bella.

18.00 hores: Arenal de Llevant, Bogatell, Les Acàcies, Vila Olímpica i Antoni Brusi.

Ah, i les famílies que no sou de cap d'aquestes escoles... podeu venir a qualsevol de les dues convocatòries, la que us vingui millor. Com dèiem, el que ens agradaria és aconseguir un espai i un temps agradable per a poder compartir amb vosaltres el nostre projecte. En els diferents apartats d'aquesta web hi ha (i en els pròxims dies anirem afegint més) informació detallada d'aquest: us convidem a donar un cop d'ull! 

Ja tenim data per a la trobada de Portes Obertes

data per a la trobada de portes obertes
I serà el dimecres 28 de febrer.
Com el curs passat us proposem dues hores, dos torns en funció de l'escola de procedència del vostre fill o filla. L'objectiu és poder atendre-us el millor possible.
Més endavant, quan s'hagi determinat definitivament quines són les escoles adscrites al nostre institut, concretarem l'ordre i les hores assignades per a cada escola.

La trobada de Portes Obertes s'apropa!

17 de gen. 2018, 20:00 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

trobada de portes obertes

Com ja sabeu s'acosta el moment de la preinscripció, que previsiblement serà abans de setmana santa. 

Abans d'aquest període, com ve sent habitual realitzarem una sessió de portes obertes un dimecres a la tarda. Ara mateix estem pendents de les darreres instruccions dels serveis centrals del Consorci i de la coordinació amb la resta d'Instituts de la zona per evitar coincidir en les dates, per aquest motiu encara no hem decidit quin dia les durem terme. Tan aviat ho fem, ho comunicarem en aquest mateix espai. 

Igualment aprofitem per comunicar que farem totes les activitats i explicacions en aquest únic dia de portes obertes i que no podrem atendre qüestions individuals, ni presencialment ni telemàticament posteriorment. Ens encantaria disposar de més temps per poder atendre totes les qüestions que sabem que algunes famílies teniu però lamentablement no disposem del temps necessari per poder fer-ho.

És hora de dir prou... És hora d'aturar aquestes actituds!

9 de gen. 2018, 17:56 publicada per Miguel Angel Baeta Monforte

Com us dèiem a l'entrada anterior, ahir iniciàvem a l'institut un nou Centre d'Interès al voltant del respecte al material i les instal·lacions del centre. Davant de l'acumulació d'incidències i mostres reiterades de malbaratament i destrosses, vam considerar necessari (com ja ho hem fet altres vegades amb altres temes urgents) fer aquesta aturada per poder reflexionar amb calma sobre aquesta situació i trobar respostes a totes aquestes qüestions que ens estaven fent sentir malament.

Però ahir, al final de la jornada acadèmica vam viure una d'aquelles situacions que d'entrada no inviten a la reflexió pausada i exigeixen, per la reiteració i el moment que estem vivint en aquest inici de trimestre, respostes immediates i contundents.
Aturem aquestes actituds!
Efectivament, al final del matí d'ahir es va tornar a donar una situació que ens obligava a entomar sense més embuts el tema que ara més que mai ens ocupa i ens preocupa: Al Maria Espinalt es produeixen robatoris. Per a qui no ho sàpiga ahir va desaparèixer una ronyonera d'una alumna que algú volia robar i que finalment, fruit de la resposta immediata que vam donar, la o les persones responsables es van veure obligades a deixar-la amagada darrere d'una tassa de vàter d'uns dels lavabos on la vam acabar trobant. Aquesta ronyonera contenia un mòbil.

El primer que volem manifestar des de l'observatori és la nostra més profunda repulsa contra aquest fet. La persona o persones que hagin fet això no han entès res del nostre centre i no mereixen formar part de la nostra comunitat si és que no acaben entenent-lo.

En segon lloc volem agrair l'actitud de les persones que de seguida van col·laborar seguint les instruccions del professorat. Malauradament també va haver-hi gent que no va mostrar-se tan col·laboradora sinó més aviat egoista i molt poc empàtica i no va ajudar gens en la solució. Una de les coses que podem aprendre del dia d'ahir és que si tot l'alumnat hi hagués col·laborat, en comptes de 30 minuts potser només haurien estat 10 els perduts.

De fet són diverses les coses que podem aprendre del dia d'ahir i les conseqüències que se'n deriven.

Hem après, com diem, que si col·laborem i tenim una actitud empàtica vers els problemes dels nostres companys i companyes, les situacions de conflicte es poden solucionar i es poden solucionar ràpidament.

Hem après que no ens podem conformar amb la feliç recuperació de la ronyonera sostreta. Hem d'esbrinar quines persones són les que abusen de la confiança dels seus companys i companyes per tal de restituir a la resta de les persones del centre el benestar perdut. No dubteu que des d'avui hi posarem esforç i energia per trobar-les. 

Hem après que mentre no eliminem aquestes actituds ens haurem de protegir per evitar patir de nou aquestes situacions. Això ens obliga a tothom a estar a l'aguait i a vigilar les nostres pertinences de manera especial.

Hem après (amb pena barrejada amb ràbia) que la llibertat de moviment que sempre hem volgut per a totes les persones de la nostra comunitat, ens posa en situació de risc. Així que, malgrat que a vegades no ens agradi, hem de comprendre que per tenir una mica més de control i evitar aquestes coses hem d'acceptar que el professorat ens restringeixi aquesta llibertat de moviment.

També hem après que quan prenem una mesura com la d'avui hem d'habilitar mecanismes de comunicació tan immediats com la resposta donada. Ho sentim, creiem (i el resultat ens ho ha demostrat) que aquesta era la millor actuació que podíem prendre, però això no ens excusa d'haver fet servir tots els mecanismes que teníem al nostre abast per avisar-vos i tranquil·litzar-vos. Agraïm la vostra paciència i comprensió i us garantim que si es torna a donar una altra situació com la d'avui (i esperem que no sigui mai més necessària), mantindrem oberts els canals de comunicació habituals (telèfon del centre) i obrirem els que sigui necessari per evitar que us arribeu a preocupar (missatge al Whatsapp).

Vam començar a treballar en aquest tema de l'EAG justament per prendre la consciència i les decisions que ens ajudin a protegir el nostre espai de les actituds irresponsables i també de la mala voluntat de qui ens vol robar. Ara més que mai hem de treballar per arribar a conclusions i solucions. Per aquest motiu demanarem al nostre alumnat seriositat i rigor a l'hora d'abordar els debats i les propostes. És hora de dir PROU, tenim dret a circular pel centre amb la tranquil·litat de saber que les nostres pertinences no corren cap risc. Però també hem de ser conscients que no tindrem prou amb dir NO, hem de passar a l'acció i aturar amb la raó i l'exemple del nostre comportament aquestes conductes que ens estan privant del nostre dret a la tranquil·litat i el benestar al nostre centre.

Volem quedar-nos amb el somriure de la noia en marxar de l'institut amb la seva ronyonera. És això precisament el que volem aconseguir: nens i nenes que sempre surtin del nostre centre amb un somriure. Entre tots i totes ho aconseguirem!

1-10 of 78